Algemene voorwaarden
1. Algemeen
1.1 Aanbieder: Opruimen met Silvia, gevestigd in Hoofddorp
1.2 Afnemer/opdrachtgever: degene die een overeenkomst voor advies of organizing aangaat.
2. Kwaliteit
2.1. Aanbieder verplicht zich tot het leveren van goed werk in overeenstemming met de geldende professionele normen. De voorbereiding en uitvoering van het werk zal naar het beste vermogen van aanbieder worden gedaan.
3. Offertes en overeenkomsten
3.1 Offertes zijn geldig voor de duur van de in offertes opgenomen aanvaardingstermijn.
3.2 Aanbieder kan niet aan haar offertes worden gehouden als de opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes een kennelijke vergissing of verschrijving bevatten.
3.3 De in offertes, aanbiedingen en overeenkomsten vermelde prijzen zijn exclusief BTW, reiskosten en materiaalkosten, tenzij anders aangegeven.
3.4 Na ontvangst van de ondertekende offerte of stuurt de opdrachtgever per omgaande een schriftelijke bevestiging van de overeenkomst.
3.5 Binnen 7 werkdagen na verzending van genoemde bevestiging kunnen opdrachtgevers de overeenkomst kosteloos herroepen. Na het verstrijken van deze termijn is de overeenkomst definitief.
4. Privacy
4.1 Aanbieder verplicht zich om alle informatie van de opdrachtgever en overige bij de uitoefening van haar werkzaamheden als adviseur ter kennis komende vertrouwelijke gegevens zorgvuldig te bewaren en geheim te houden.
5. Duur en beëindiging van opdrachten
5.1 Een overeenkomst voor advies en hulp bij ordenen kan na onderling overleg tussen opdrachtgever en aanbieder op ieder gewenst moment worden beëindigd of verlengd.
5.2 Aanbieder heeft het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen als opdrachtgever niet in staat is binnen de afgesproken termijn aan zijn financiële verplichtingen te voldoen.
5.3 Als één der partijen wezenlijk tekort schiet in de nakoming van haar verplichtingen en hier uitdrukkelijk door de andere partij op gewezen zijnde, deze verplichting niet binnen een redelijke termijn alsnog
nakomt, is de andere partij bevoegd de overeenkomst te beëindigen zonder dat de beëindigde partij de tekortkomende partij enige vergoeding verschuldigd is. De tot de beëindiging wel geleverde prestaties worden op de overeengekomen wijze betaald.
5.4 Aanbieder is gerechtigd de overeenkomst met de opdrachtgever zonder verplichting tot schadevergoeding geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien de opdrachtgever surséance van betaling aanvraagt of failliet gaat of de opdrachtgever een vennootschap is en deze wordt ontbonden.
6. Annulering van opdrachten
6.1 Als de opdrachtgever de afspraak voor het hulp bij het ordenen 24 uur of langer van te voren annuleert, brengt aanbieder geen kosten in rekening.
6.2 Als de opdrachtgever de afspraak voor hulp bij het ordenen binnen 24 uur voor aanvang annuleert of niet nakomt, brengt Opruimen met Silvia 100% van de kosten van genoemde afspraak in rekening.
7. Overmacht
7.1 Van overmacht is in ieder geval sprake als op het overeengekomen tijdstip voor advies en hulp met ordenen de aanbieder onverhoopt niet beschikbaar is ten gevolge van ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval of ernstige ziekte van een naaste of vergelijkbare omstandigheid, waardoor zij haar opdracht niet naar behoren kan uitvoeren.
7.2 In geval van overmacht zal de aanbieder er alles aan doen om een vervangende coach te vinden. Als het niet lukt om op het overeengekomen tijdstip en locatie een vervangende coach te vinden, geeft dit de opdrachtgever het recht om de afname van het desbetreffende onderdeel van het advies of de hulp met ordenen kosteloos te annuleren.
8. Aansprakelijkheid
8.1 De aanbieder is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade, emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen die de opdrachtgever heeft genomen, al dan niet in overleg met de aanbieder. De opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.
8.2 Voorwaarden voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds, dat opdrachtgever na het ontstaan daarvan zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is, de schade schriftelijk bij de aanbieder heeft gemeld.
8.3 Elke aansprakelijkheid van de aanbieder voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.
9. Betaling
9.1 Opdrachtgevers dienen facturen te voldoen binnen 30 dagen na factuurdatum op bankrekening NL53RABO0337024146 t.n.v. S. IJzendoorn te Hoofddorp
9.2 Als de opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
9.3 Als de opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel het ‘besluit vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten’. Indien Opruimen met Silvia echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. Eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de opdrachtgever worden verhaald.